I samarbete med
Leveransinformation
Vi har ett väl fungerande samarbete med företaget Gordon Delivery som sköter alla våra leveranser i Sverige.
För alla supportärenden gällande leveranser hänvisar vi direkt till Gordon Delivery.
Kontakta Gordon
Gordon Delivery har ett dedikerat supportteam bestående av flera trafikledare som hjälper dig om du har frågor gällande din leverans.
Ditt order nummer eller det telefonnummer du har angivit vid din beställning hos oss är din referens vid kontakt med Gordon Delivery.
Öppettider
Telefon:
Måndag-fredag: 08:00-20:00
Lördag: Stängt
Söndag: 12:00-20:00
Mail:
Måndag-fredag: 12:00-22:00
Lördag: 08:00-19:00
Söndag: 08:00-22:00
Chatt:
Måndag-fredag: 16:00-22:00
Lördag: 09:00-15:00
Söndag: 16:00-22:00
Macro Meals - Leveransinformation
För närvarande erbjuder vi leverans till över 1000+ orter i mellersta och södra Sverige. Här hittar ni alla aktuella leveransorter.
Leverans sker ”till dörren” på den leveransadress som du anger vid registrering av din order via vår hemsida.
De flesta leveranser sker på helgdagar och på många orter finns också måndagar att välja på. Du väljer själv i kassan efter att du har lagt in din leveransadress, se här.
Lokala avvikelser kan förekomma.
Vill du ändra tid på din leverans?
Om du får ett aviserat tidsfönster för din leverans som inte passar så ombeds du att kontakta Gordon Delivery snarast efter mottagande av deras första leveransmeddelande.
Gordon Delivery har du möjlighet att omfördela din leverans i slutet av en rutt, alternativt skjuta på leveransen till nästkommande leveransdag.
Ansvar efter leverans
Om du som kund inte är hemma vid aviserad tidpunkt för leverans kommer dina produkter att placeras utanför dörren till angiven leveransadress. Efter att en produkt har avlämnats på leveransadressen övergår ansvaret för produkten till dig som kund.
Macro Meals ersätter inte en stulen eller väder drabbad leverans. Alla våra kylvaror levereras i en obruten kylkedja, vilket innebär att färskvaror hålls kylda under hela transporten.
Ändrade förutsättningar för leverans
Vid oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållanden kan transportören i undantagsfall behöva genomföra leveransen senast utsatta tid (klockan 22:00).
Om transportören får förhinder att genomföra aviserad leverans kommer ny leverans att ske dagen efter.
Leveranskostnaden kan variera beroende på ort och avstånd för distributören. Det är det aktuella postnumret till leveransadressen som är avgörande för leveranspriset. Noterbart är också att ett leveransförsök ingår i priset.
Macro Meals förbehåller sig rätten att kunna ställa in eller avboka leverans om kunden har angivit bristande eller felaktiga uppgifter vid orderregistrering. Detta kan även gälla vid andra omständigheter, som ligger utanför Macro Meals kontroll. Vid dessa undantagsfall meddelas du som kund snarast möjligt om dessa förändringar.
Misslyckad leverans
Om planerad leverans uteblir på grund av förhinder hos transportören, kommer om möjligt leverans att ske dagen efter istället.
Om transportören inte kan fullfölja leveransen på grund av felaktig information (adress, portkod, telefonnummer eller leveransinstruktioner) har angivits av kunden kommer en extra fraktkostnad att debiteras kunden om denne önskar en ny leverans.
Som alternativ, på vissa orter, finns möjlighet att själv hämta leveransen på Gordon Delivery´s kyllager. Gäller endast i överenskommelse med Gordon Delivery´s kundservice.
Reklamationer
För oss är det väldigt viktigt att ha nöjda kunder.
Eftersom Distans- och hemförsäljningslagen inte inkluderar varor som snabbt kan försämras eller bli gamla (däribland matvaror) så ber kunder med negativa upplevelser av våra produkter att omedelbart vända sig direkt till vår Kundservice.
Vår ambition är att så snabbt som möjligt, via en personlig kontakt, försöka lösa den situation som har uppstått.
Vårt ekonomiska ansvar vid en eventuell reklamation begränsas till varans värde och eventuella returkostnader.
Dessutom krävs att en reklamation måste göras inom 14 dagar från leveranstillfället.